. . . . .
 
.
VelkommenAOR 2015RegattacafePraktisk
.
Anmeldelse
Bådtyper
Aldersgrænser
Nummerudlevering
Program
Løbsafvikling
Medaljer
Indbydelse som PDF
Program som PDF

AOR 2015

Anmeldelse

Senest onsdag d. 12. august 2015 kl 12.00

Regattaforeningen opfordrer til at bruge DFfR´s online regatta-tilmeldingssystem. www.aarhusopenregatta.dk

Spørgsmål kan rettes til Finn Andersen, tlf 244 344 93 eller e-mail: fiandersen@gmail.com

Mandskabsledermøde
Mandskabsledermøde afholdes for alle løb fredag d. 21. august kl. 20.00.

Bådtyper

1XSingle ScullerJWJunior piger
2XDobbelt ScullerJMJunior drenge
4X+/-Dobbelt Firer m/u styrmandWSenior kvinder
4+/-Firer m/u styrmandMSenior mænd
8+Otter med styrmandWMKvinder Masters (veteran)
2 inr2 åres inriggerMMMænd Masters (veteran)
4 inr4 åres inrigger  

Aldersgrænser

Junior D-12 årSeniorOver 18 år
Junior C12-14 årMasterOver 27 år
Junior B14-16 år  
Junior A16-18 år  
MotionRoere som i denne sæson ikke har startet i 2000 meter løb.
Begynder Roere med maksimalt to sæsoners erfaringer i outrigger.
Kanin Roere fra indeværende år, uanset om de har deltaget i løb før (fordi de er kaniner) OG andre som ikke før har deltaget i hverken kort- eller langturskapløb i DFfR-regi.

Nummerudlevering

Nummerudlevering foregår i løbssekretariatet. Numrene udleveres mod depositum på 50 kr.

Program

Fredag d. 21. august 2015

  • 20.00 Løbssekretariat åbner
  • 20.00 Mandskabsledermøde for alle løb

Lørdag d. 22. august 2015

  • 08.00 Løbssekretariat åbner
  • 09.00 Indledende løb
  • 12.20 Baltic Cup udtagelsesløb
  • 13.00 Finaler
  • 17.19 Sidste start
  • 18.00 Løbsekretariat lukker (ved forsinkelser en halv time efter sidste løb)

Søndag d. 23. august 2015

  • 08.30 Løbssekretariat åbner
  • 09.30 Indledende løb
  • 11.40 Baltic Cup udtagelsesløb
  • 12.00 Finaler
  • 14.55 Sidste start
  • 15.30 Løbsekretariat lukker (ved forsinkelser en halv time efter sidste løb)

Løbsafvikling

Der roes efter DFfR’s kaproningsreglement, TU-CUP reglement, 8GP kaproningsreglementet samt 8GP appendiks.

Indledende løb kl. 8.30 (lørdag) og 9.30 (søndag). Der roes indledende løb i TU-CUP. I Ikke TU-CUP løb roes ikke indledende og ved løb med flere end 6 deltagere afvikles løbene i afdelinger med hver sin vinder.

Finaler kl. 13.00 (lørdag) og kl. 12.00 (søndag) I ÅÅM løb (Åbne Århus Mesterskaber) vil hurtigste tid blive kåret som ÅÅM mester.

Løbene afvikles over hhv 500,1000 og 1500 m.
Interval mellem løbene 6 min.

Deltagerne skal være ved start senest 5 minutter før programsat tid.
I løb 112 roes med handicap, der beregnes efter idealtiderne fra Det Gule Hæfte.

Husk bådene skal være forsynet med hælestropper og spidsbold
Endvidere kræver kaproningsreglementet at mandskabet inkl styrmanden er ensartet påklædt.

Medaljer

Der uddeles medaljer til førstepladsen i alle løb. I juniorløb er der medaljer til første, anden og tredjeplads (forudsat at man har vundet over en anden båd). For 8GP gælder særlige forhold. For TU-CUP gælder TU-CUP’ens regler for præmier.

ÅÅM og AOR:
Medaljer overrækkes umiddelbart efter hvert løb, på medaljebroen ved dommertårnet
Medaljemodtagere bedes ro til medaljebroen straks efter løbets afvikling, efter medalje-overrækkelsen bedes man straks forlade broen igen, så vi undgår ventetid.

4GP / 8GP:
Medaljer overrækkes samlet ca. en halv time efter divisionens sidste løb er afviklet, dog gælder særlige forhold for sidst afviklede division.
Roere og hold der har tilkæmpet sig en medaljeplacering bedes sørge for at være til stede ved præmieskamlen ved dommertårnet en halv time efter afvikling af divisionens sidste løb, for sidst afviklede divisions vedkommende straks efter bådene er lagt på land.

Indbydelse som PDF

Disse sider vil blive opdateret når vi kommer tættere på afvikling

Program som PDF

Disse sider vil blive opdateret når vi kommer tættere på afvikling

.
 
Sponsorer